Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 20 of 69
    NFS-S.com Admin TW [MTO-PT]'s Avatar
    NFS World
    TWMTOPT

News and Leaderboard revisions!

NEWS 16.03.2011: The NFS World Leaderboard is revised !

Good news for all racers !

I’m in contact with the Admin 1ApRiL and the Leaderboard got a new chance.

A lot of Bugtimes and Cheater was banned.
    But the end is still not in sight. It is a lot of work.

It is very difficult to differentiate legitimate Times from Bugtimes !

One Problem was the Game Speed Up Bug in MP or if you drive with a Cheater in MP.
    The game runs faster and faster and you got impossible times or legit looking times.
    EA dosen’t delete this times from the Server and the Leaderboard loads this times continuously.
    Also the Times must ban here in the Leaderboard.

The most SP Times are legit ( a few impossible times comes from Hacks ).
    Obvious Cheater ( Lambo Hack and so on ) be banned too.
    The SP times are Reference for the TOP100 Racer !
    A review of the TOP ~10 SP Times will take place later. ( On the basis of the average speed ! )

I banned no legit SP Times !!!
    The previous "unknown" admin helper has deleted many legitimate SP times before I have changed something here.

If you have a banned MP time, don’t worry, be happy ! You are NOT a Cheater !
    Please make a new SP Record as a Reference !

A good racer can go a good time more than once.
    The first 100 Times at each Track should be SP times.

A few Tracks are under special observation. Many cheater drives there and a lot of times look legit,
    but there aren’t. If a racer has 90% beyond placement 1000+ and only on a few Tracks Position 10+
    the legit looking MP time was banned too. Please drive this Record Time in SP if you can.

Due to the increasing cheater now these rules should apply:

TOP ~100 Rank: Only SP Times and the times are checked often, must need show video of your time. !
    TOP ~250 Rank: MP Times with a SP Time Reference on the same Track with the same Car !
    TOP ~500 Rank: MP Times with a few legit SP Times as a proof for your driving skills !
    TOP 500+ Rank: All Times are allowed, and the times are not checked !

I open a few new Threads for a clean Forum:

Thread to the report obvious cheaters who should be banned completely. ( Please only Cheater ! )
    Thread to the report obvious Bugtimes. ( Please only Bugtimes ! )
    Thread to unban really legit Times. ( Please only TOP ~100 SP Times ! )

I hope that we can keep clean in this way the leaderboard and it's also fair for all of you.

BREAKING NEWS 25.03.2011:

We now testing automatic timelimits for MP Times.

To ban the unreal MP Times manually, i needed to work many hours each day !

If you have NOT BANNED Times WITHOUT POSITION, you must only Update your Data.

But please wait a few hours !

More news will follow as soon as possible.

Greetings and good race

TWMTOPT

New User
    Those manual altering of the statistics stole more fun than all that cheaters.
    If only boring SP-Times are counting for Top100 und gamer need to fight in this forum to regain there fastest times, the whole statistic is losing.
    It is getting unimportant because it only represents freaks who use Nitro and other PowerUps during many boring SP-Races. Than it is no more the interesting side effect that represents the majority of typical MP-Racers and player who are fast but don't even know about those statistics.

more detailed in german

Diese Statistikanpassungen von Hand nehmen mir und sicherlich auch auch anderen mehr Freude an dieser als die Cheater.
    Abgesehen von einem meiner fast 2400 Rennen das erheblich schneller lief und mir eine 2:45er MP Zeit mit der Elise auf Seaside Interchange einbrachte, sind mir keine indirekten verbessernden Einflüsse von Bugs und Cheatern auf Rennzeiten aufgefallen. Genau diese Zeit kann dann eben gelöscht werden.
    Die MP-Zeiten einzufrieren und somit keine neuen Bestzeiten zu erlauben ist schlimmer als die Zeiten zu löschen.
    Was soll diese Fokussierung auf den langweiligen Einzelspielermodus?
    Rekordzeiten sind schöne Nebeneffekte fordernder Multiplayerrennen, bei welchen man gern zur Nitrotaste greift. Bei 50-100 MP Rennen auf einer Strecke und 10 Rennen im SP-Modus um die Stecke kennenzulernen oder weil sich gerade kein echter Gener fand, ist es verständlich das die MP-Zeit tendenziell besser sind.

Diese Statistik verliert nahezu ihren gesamten Wert, wenn man sich auf Freaks konzentriert, die ihre Zeiten hier im Forum verteidigen und des Rekordes wegen trotz weit abgeschlagener Computergegner in SP-Rennen zu PowerUps greifen. Das ist dann ein kleiner Zielgruppenwettbewerb und keine echte Statistik von NFSW zu welcher all' die schnellen MP-Racer gehören, auch diese die nie auch nur einen Gedanken an diese Statistik verschwenden werden.

NFS World
    TWMTOPT
    Sorry for german please !

Danke für Deine Kritik, ich habe eigentlich mit mehr gerechnet. Zitat: „Traue keiner Statistik, die Du nicht selbst gefälscht hast.“ Ne, Spaß beiseite.

Glaube mir, ich habe mir eine Menge Gedanken gemacht, wie wir die Rangliste einigermaßen gerecht halten können. Nachdem ich mehr als 1000 Fahrerprofile gesichtet habe, sind gewisse Auffälligkeiten bei den MP Zeiten zu erkennen. Auch sind mache Strecken sehr auffällig.

Sämtliche unmögliche Bugzeiten wurden bei MP Rennen erzielt.

Was hast Du davon, wenn ein Level 25 mit seinem T1 unter den TOP100 einer Strecke ist ?
    Was hast Du davon, wenn ein Fahrer auf fast allen Strecken bei 1000+ liegt und bei ein oder zwei Strecken unter Platz 100 eine super Zeit im MP gefahren hat ?
    So in etwa ist das leider überwiegend der Fall hier.

Es ist bekannt, dass ein Bug das Spiel unter gewissen Umständen beschleunigt.
    Es ist bekannt, dass durch gewisse Cheats bzw. Hacks das Spiel auch schneller abläuft.

Die Frage ist, ob Du das überhaupt merkst. Wenn das Spiel stark beschleunigt ( wie Du es ja selber schon bei einer Strecke bemerkt hast ) ist es vielleicht klar. Was aber ist, wenn es nur etwas schneller abläuft als normal, Du aber dadurch eine viel bessere Zeit gefahren hast als sonst ? Manche Cheater sind auch etwas schlauer geworden und gewinnen nicht mehr mit 20 Sek. Vorsprung.

Ich habe ( z.B. bis auf diese Lambo Hacks ) noch keine absolut unmöglichen SP Zeiten gesehen, wobei ich mich bei manchen natürlich auch frage, wie die das geschafft haben. Abgesehen davon, sind bei den meisten TOP 100 Fahrern die Bestzeiten im SP gefahren worden, da hier keine Rammer ( ich weiß ist die Sync ! ) oder Magneten in die Quere kommen.

Du kannst ja auch, wenn Du eine Strecke sehr oft gefahren bist und sie gut kennst, zwischendurch mal ein oder zwei schnelle SP Runden drehen, um Deine Statistik zu verbessern. Also wo liegt das Problem ?

Durch die Bereinigung müsstest auch Du viel weiter nach vorne gekommen sein, auch wenn ein paar MP Zeiten bei Dir gebannt wurden. Ich würde die Bugzeiten auch lieber löschen, damit man einen neuen Rekord fahren kann. Leider ist das aber nicht möglich, da der EA Server die Zeiten immer wieder sendet. Daher bleibt nur ein deaktivieren der Zeit von dem Ranking.

Das Ziel einer Rangliste wie dieser ist doch, die schnellsten Fahrer zu ermitteln. Und eine Bestzeit zu fahren heißt, mit allen legalen Mitteln, d.h. den verfügbaren Powerups, sein Bestes zu geben.

Mir wäre es auch lieber, wenn es die Powerups nicht geben würde, ich spiele NFS seit Teil 1 ( nicht erst ab Underground 1, das ist glaube ich Teil 7 ).

Ist es also richtig, wenn TOP5 Fahrer bei einer Strecke auf den Plätzen 25 bis 150 zu finden sind, weil das Game einen Bug hat oder leider nichts gegen Cheater unternommen wird ?

Und wie ich gerade festgestellt habe, macht dann ja das Leaderboard den SP Modus erst so richtig interessant. Da haben Level 50 Fahrer wieder was zu tun.

Wenn Zeiten gebannt werden, dann müssen auch für alle die gleichen Regeln gelten, ich kann nicht hier ein paar TOP100 Zeiten bannen, weil ich meine die sind nicht korrekt und andere TOP100 Zeiten dann nicht bannen.

Solange das Game diese(n) Bug(s) hat oder nichts gegen die Cheater getan wird, ist es doch so noch am fairsten für alle.

Natürlich habe ich für Anregungen und Kritik ein offenes Ohr, jedoch muss es auch Hand und Fuß haben und unter den ( etwas unbefriedigenden ) Gegebenheiten umsetzbar sein.

Viele Grüße und schöne Rennen..

TWMTOPT

Wer möchte, kann das hier ja mal kurz ins Englische übersetzen.
    Ich kann es gerade nicht auf die Schnelle.

Why the heck did 1april give you admin rights?.... Perhaps legit times got deleted because you suck at nfsw and were jealous that we are better than you.

For instance you Deleted loads of our times (-BERSERKS-) Slitch was on top of the leaderboards excusing Grido the abuser, His times (slitch) got deleted why?... Berserksleader... Dimebag....and also a few of mine now why was that?

I think id rather have the cheaters displayed on the leaderboard than have some fuckwit like you running the leaderboard.

Moderator ClanM0's Avatar
    BF2142
    MyLegacy
    Crysis2 PC
    MyOwnLegacy
    Originally posted by Danwise
    Why the heck did 1april give you admin rights?.... Perhaps legit times got deleted because you suck at nfsw and were jealous that we are better than you.

For instance you Deleted loads of our times (-BERSERKS-) Slitch was on top of the leaderboards excusing Grido the abuser, His times (slitch) got deleted why?... Berserksleader... Dimebag....and also a few of mine now why was that?

I think id rather have the cheaters displayed on the leaderboard than have some ****wit like you running the leaderboard.
    Mr. Danwise, this is a free speech forum. However, we all need to follow our rules (take a look at #1):
    http://forums.2142-stats.com/Announc...read+4052.html

And having a person controlling and helping our behavior by giving some sort of support in a game, isn´t that easy. Many personal time is needed.
    So, before u post anything, think first, please.

To all seeing and wanting help for their game problems and issues:

- ALL of you need to refrain Your behavier. This thread is important for the compromise taken by Our bosses, the game developers, and finally, You, the gamers, probably the most important equation. This forum is here for You, we are here for You.
    So, any post with unexceptable behaviour will be edited, with all of its latent meaning.

Thank you.

New User
    wieder in der Sprache der Dichter und Denker

Mein Gesamtrang hat sich kaum geändert, da ja die MP-Bestzeiten meiner Lieblingsstrecken nicht gewertet werden.
    Im SP kann man leider nicht alle der PowerUps benutzen, da jeder der unter die schnellsten 1000 kommt, das Katapult-PowerUp in Rennen mit beschränkten Computergegnern nicht einsetzten kann.
    Fahrer mit Zeiten in den 1x00er, und wenigen Top-Zeiten fahren vielleicht wie ich 95% der Rennen auf ihren Lieblingsstrecken und haben die anderen schlechten SP-Zeiten teilweise sogar interessierte Freunde/Verwandte fahren lassen, die zwar mit dem schnellen Auto SP und Verfolgung fahren aber nicht die MP-Bilanz verschlechtern durften.

Der manuelle Eingriff macht dennoch nichts besser, sondern bringt noch mehr durcheinander. Wenn der indirekte Einfluss von Cheatern in MP Rennen so flächendeckend auftreten soll, dann wären alle vergleichbar stark betroffen und es gäbe eine ausgleichende Gerechtigkeit.
    Mich stört besonders, das mir durch die eingefrorenen Zeiten nicht nur diese, sondern auch zukünftige MP-Zeiten für die Statistikberechnung gesperrt werden. SP-Statistik und MP-Statistik direkt zu trennen wäre wohl die einfachste Lösung

Ich habe heute die SP-Zeiten zur Verifikation auf folgenden Strecken etwas näher an die MP-Zeiten heran gefahren.

Lion's Challenge
    Waterfront Road
    Savannah Street
    Downtown Challenge
    Boundary & Marina

Gebe diese bitte wieder frei.

Mit der gesperrten MP-Zeit der Elise auf Seaside Interchange kann ich gut leben, da diese definitiv durch einen (vom Renngegner ausgenutzten) Bug entstand.

Moderator ClanM0's Avatar
    BF2142
    MyLegacy
    Crysis2 PC
    MyOwnLegacy
    This is the English forum.

Please, keep it that way.
    Thank you.

NFS World
    TWMTOPT
    @ Danwise:

Why you insult me ? What have I done you ?
    I have neither your nor Slitchi's or other SP times deleted or banned !

Have you read anything here ?
    Are you a child or have you not the intelligence to understand the written Post ?

Just for you:

I have no SP times deleted or banned ! This was the "unknown" Adminhelper before me ! X(
    I only try, correct the chaos !

Read the Newsthread please, it is in there also.
    Look at the thread of GRIDO: I unlocked HONKE's and FREEWIND's SP Times, which were banned.
    Also I opened extra a new thread where you can write banned legit SP Times so that I can unlock these.

Think first before you write such a crap and insult others ! :flop:

The records of Slitchi, Spandau, Nordfriese and others was deleted here in the Leaderboard ( again: I was it not ! ). But this records are stored on the EA Server. Because these riders are however inactive, the Leaderboard do not updated these records. Slitchi and the others must drive only one race ( regardless of whether SP or MP and the time does not matter ), so that the data is again transmitted by the EA Servers in the Leaderboard. Only then i can see the deleted Times and only then i can unlock these.

Please tell these things Slitchi and all other inactive drivers !!!
    And attention, another thing: :rules:

Should somebody continue the insults, then I will lock the Leaderboard account of this Person for a month in the future !

@ SJR:

I unban your legit MP Times ! But if your Times are under the TOP100, i must ban your Times again.
    Then you must drive a SP Record, ok ? We must have a few rules ! See the records of SMECHERMARE ( EAGLE DRIVE and other ). Is this correct ?

For all Germans, here a Thread in the german EA Forum:

http://forum.ea.com/de/posts/list/20/86776.page

You can write there in german language !

Greetings and good race

TWMTOPT

So let me get this straight. You think im insulting you? I dont think i have. I might of thrown some words about but i feel as though this leaderboard has gone downhill. Before you came along sure there where cheaters but it was easy to tell them apart from legitimate racers. On the subject of sp times, times are also set in mp but yet they almost all got deleted. In a way i wish admin rights where also given to a top racer ie ersteg or slitch because they know what times are possible.

Ps if i insult you i dont mean to but you must understand where im coming from, there were 6 of us berserks in the top 25 and now there are none since the leaderboard got edited of legitimate times.

NFS World
    TWMTOPT
    I correct the SP Times, as i can !

Slitchi and Erstec and a few others are my reference for the SP Times !!!

But Slitchi must drive one race !

My first action was to lock the impossible MP Times.
    It was a lot of work and i'm not finish.

You have not one banned time !
    And please look my Rank on nfsunlimited. I'm not the slowest.

EDIT:

And once again:

1. The Admin 1ApRiL give a "unkown" Person Admin rights.
    2. This Person deleted many legit Times of Slitchi and others.
    3. I see this chaos and contact 1ApRiL to correct this.
    4. Then 1ApRiL gives me the Admin rights.

I have no crew and i don't push a crew or a person.

New User
    @TWMTOPT
    Thanks for unbanning my times.

@all
    Let's drive some nice, fair races and have fun.

RE: NEWS 16.03.2011: The NFS World Leaderboard is revised !

Hello !
    I don´t understand why so many SP Times from ZYX987WVU are banned. What should i do to prove that they´re right ?
    Yersterday i drive Skyline Avenue again, because my time 2:05.995 was banned. Then I beat the time (2:04.87) and this time is still banned ?!! Means that : Every time who´s better than my banned times are for me impossible to drive ?
    Greetings
    Gezuchtel (ZYX987WVU)

Thanks for unbanning - now i´m happy again !

NFS World
    TWMTOPT
    BREAKING NEWS 25.03.2011:

We now testing automatic timelimits for MP Times.

To ban the unreal MP Times manually, i needed to work many hours each day !

But please wait a few hours !

NFS World
    TWMTOPT

NEWS 25.03.2011: Why you have banned times !

Please read the Newsthread 16.03.2011 first !

Once again, if you have banned MP Times, you are NOT a CHEATER !
    We want to clean up this Leaderboard from Bugtimes. ( see the Newsthread ! )

First i banned these Bugtimes manually.
    But every day comes many new Bugtimes.
    It is many hours of work every day.

Now we testing automatic timelimits for the MP Times.
    All MP Times in these limits got a ban. A ban means only, that this MP Time ist out of the ranking !
    If you have better SP Times, the ban of slower MP Times has no affect for your total ranking.

Known bugs:

If it don't work, please drive one race and update again.

If you have a better SP Time on the same Track, it should be automaticly unlock your MP Times on this Track.
    This feature do not work at the moment ! I hope that 1ApRiL can fix it in a few days.

Please wait a few hours.

Only a few Tracks are finish !

Now many Bugtimes are unbanned on all the other Tracks !

And for the information:

You get points for each rank on each route.
    If you win places on a course, you'll get more points.
    If you lose places on a course, are the points of less.

At the moment, many cheater and Bugtimes be deleted.
    Therefore, you gain places and also points.

But there many cheaters and Bugtimes are added every day again.
    For this reason, you lose places and points.

You win places on a course and get more points, but you lose on a different course at the same time places,
    then it may be that you get 0 points or lose even a few points.

comming soon....

NFS World
    TWMTOPT
    This bug is known.

Drive one MP or SP Race and then Update your data.

If it don't work, please wait.
    We fix it in a few hours or days.

NFS World
    TWMTOPT
    Ok, once again:

One Problem was the Game Speed Up Bug in MP or if you drive with a Cheater in MP.
    The game runs faster and faster and you got impossible times or legit looking times.
    EA dosen’t delete this times from the Server and the Leaderboard loads this times continuously.
    Also the Times must ban here in the Leaderboard.

We have many examples:

Look here: http://www.statsforum.de/NFS-S.com+-...ead+21139.html

MP Time on PARADISE HOTEL 01:39.711 with BMW M3.

Have you read the both News correctly?

YOU ARE NOT A CHEATER !

This is a Gamebug or the result, if you drive with another person who is a cheater.

And that ist the problem with all MP Times !
    Who knows whether the MP Times are real or fakes ?

But we all have the same problem.

A good driver can drive a good Time several times.
    You can beat your MP Times with new SP records.

New Game Mode: SP hot laps ( for your rank )

hi TWMTOPT,
    my driver name is IDE but after ea games reseted all stats i look for only parts at the some tracks. if there is an opponent at the mp then i always race at the mp. i make race rarely at the sp because there are a lot of empty tracks. I have seen a lot of cheaters at mp and could know about them but imo cheaters do not use sp too because there is no gold card reward. in other words i dont think cheaters want to be number 1 at this site currently. when they want it i am sure they can hack sp too. btw i am anti-cheater and reported a lot of cheaters to ea games' moderator with a lot of screen shoots.
    sincerely

edit: also look my 2nd driver which is called as IDENIGHT and all events are in the mp all events ! my 3rd driver is my friend so no matter stats

NFS World
    TWMTOPT
    You're right.
    But the most cheater want win MP races. I have seen very much accounts here.
    A lot of real ( banned ) cheater have no or no good SP times.
    And the SP cheater can be detected a little bit better.
    And yes it is possible to cheat in the SP too.
    But what should we do. Bevore the timelimits it was a chaos.
    Now it is much better i think. It is not perfect, i know. But EA must do anything.

I will reduce the MP limits a little in next time. I tested a lot with my second driver.
    Please be patient.

Greetings

TWMTOPT

My time of 1:21 on bristol and bayshore isn't showing, what do i do ???

NFS World
    TWMTOPT
    Hi vexon,

thank you for your postings and a welcome here in the stats forum.

The BMW Z4 GT3 times should be displayed.
    Is there a track, where they are not shown ?

Many greetings

TWMTOPT

Bookmarks